מרכז שיקום הלמסלי

מרכז שיקום הלמסלי הוא מיזם בעל חשיבות לאומית עליונה שמטרתו הנגשת שירותי שיקום כוללים לתושבי הצפון, קרוב לביתם ולמשפחתם. במרכז השיקום הצפוי להפתח במהלך 2024 יהיו 162 מיטות ושיקום בתחומי הגריאטריה, פדיאטריה, נוירולוגיה, אורתופדיה, שיקום לב-ראה ושיקום יום.

הצורך בשירותי שיקום בצפון

אין בצפון מרכזי שיקום המעניקים שירותי שיקום מקיפים, ואין שירותי שיקום לילדים. עבור תושבי הצפון משמעותה של פציעה בתאונת דרכים, נפילה או מחלה הגורמת לירידה בתפקוד, היא עצירה מוחלטת של שגרת חיים שלהם ושל משפחותיהם, ומסע מפרך ומתמשך אל מרכזי שיקום הממוקמים מאות קילומטרים מביתם. לצערנו, רבים מוותרים ונאלצים להתמודד עם אובדן תפקוד, נכות וטלטלה, הפוגעת במרקם המשפחתי. מטופל שתהליך השיקום נמנע ממנו עקב אילוצי מרחק, זמינות ועלות עלול לוותר על תהליך השיקום הקריטי לחזרתו לאיתנו ולהנציח את המגבלה.

הפרוייקט

הפרויקט כולל הקמה של מרכז שיקום לצפון, מבנה בעל חמש קומות בגודל של 24 אלף מטר מרובע שיוסיף 162 מיטות שיקום בגריאטריה, פדיאטריה, נוירולוגיה, אורתופדיה, ושיקום לב-ריאה. הקמת מרכז השיקום היא החלטה אסטרטגית מן המעלה הראשונה, אשר התקבלה במסגרת התוכנית הלאומית של ממשלת ישראל לחזוק הצפון. החלטה זו מביאה עמה בשורה גדולה למדינת ישראל ולתושבי הצפון.
מרכז השיקום לצפון יעניק את כל שירותי השיקום לו זקוקים 1.4 מיליון תושבי הצפון, יתרום להפחתה בשיעורי התחלואה והתמותה ויקדם נגישות לשירותים בריאותיים, רפואיים ושיקומיים איכותיים בצפון.
מרכז השיקום יוסיף למעלה מ-550 משרות חדשות לאזור ויחולל שינוי חברתי וכלכלי חסר תקדים באזור.
בנוסף ישמש כמרכז מחקר והכשרה מוביל בתחום רפואת השיקום ויקדם מחקר וחדשנות בתחום.

לוחות זמנים

מרכז השיקום נמצא כיום בשלבי בניה מתקדמים. צפי סיום מוערך אמצע 2024. לאחר מכן תתבצע פתיחה הדרגתית של המחלקות, כאשר המחלקות הראשונות להיפתח יהיו גריאטריה ופדיאטריה.

תמיכה בפרויקט

אנו מזמינים אתכם לחבור אלינו לפרויקט לאומי זה, אשר יהווה צעד מחולל שינוי עבור תושבי הצפון. תרומתכם תסייע בידינו להגשים את החלום ולהפכו למציאות.

אפשרויות נתינה: